Vähendatud kõrghajutusmiinimumi (RVSM) rakendamine Eesti õhuruumis

 

Vähendatud kõrghajutusmiinimumi (RVSM*) rakendamise projekti eesmärk oli suurendada õhuruumi füüsilist läbilaskevõimet ja tagada sellega paremad võimalused hajutada vastassuunalisi marsruute ning liiklust liikuvatel suundadel vertikaalselt. Eesmärk tulenes ICAO DO 9574 dokumendis kirjeldatud strateegiast. 1000 jalga vähendatud kõrgushajutusmiinimum rakendus lennukite vahel, mis lendavad ülemises (lennutasand FL290-FL410) õhuruumis.
Projekt viidi läbi koostöös EUROCONTROL-i töörühmaga ning see tähendas:
• lennujuhtimis- ning koordineerimisprotseduuride väljatöötamist;
• õhuruumi ümberkorraldamist vastavalt uutele protseduuridele;
• lennujuhtimispersonali treeningut ja väljaõpet;
• lennuandmete töötlemise süsteemi parandamist;
• lennujuhtimissüsteemi parandamist / modifikatsiooni

Vähendatud kõrgushajutusmiinimum rakendus jaanuaris 2002.
*RVSM – Reduced Vertical Separation Minima