Lennujuhid juhtisid esimesel poolaastal kokku rohkem kui 57 tuhat lendu

2020. aasta esimese kuue kuu jooksul teenindas Lennuliiklusteeninduse AS kokku 57 366 lendu. Poolaastas teenindatud lendude maht jäi eelmise aasta võrreldavale perioodile alla 50,6%. Märtsi keskpaigast rakendunud COVID-19 pandeemiaga seotud piirangud reisimisele peatasid märtsi lõpuks regulaarse reisilennuliikluse, repatrieerimislennud lõpetati aprillikuus. Aprillist kuni mai keskpaigani jätkus vaid kaubalennuliiklus. Tallinna lennuväljale saabusid üksikud kaubalennud ning lisaks toimusid mõned era- ja koolituslennud.

default

Märtsikuu lõpuks peatunud reisilennuliiklus tõi kaasa teenindatud lendude mahu kukkumise aprillikuus 1995. aasta tasemele. Aprillikuus teenindati kokku vaid 4130 lendu, 80% vähem võrreldes eelmise aasta 20 051 teenindatud lennuga.

17. mail lõpetati Eestis eriolukord ja reisijatel avanes taas võimalus lennata Tallinnasse ja Tallinnast kümnesse sihtkohta. Juunikuust alates leevendati oluliselt piiranguid Euroopa siseselt, mistõttu hakkas reisilennuliiklus Euroopa siseselt jõudsalt taastuma. Maikuus teenindati seetõttu kokku +2169 lendu, ehk +53% rohkem lende võrreldes tagasihoidliku aprilliga. Juunikuus teenindati lisaks +409 lendu, ehk kokku 6708 lendu, moodustades siiski vaid 29% teenindatud lendude mahust võrreldes 2019. aasta sama perioodiga. Reisipiirangute leevendamine vaid Euroopa siseselt ei ole toonud kaasa loodetud kiiret reisilennuliikluse taastumist Eesti õhuruumis kuna Lennuliiklusteeninduse AS poolt teenindatavast liiklusest moodustab väga suure osas liiklus Aasiast ja Venemaalt Lääne-Euroopasse ning Lähis-Idast Ameerikasse.

2020. aasta juunikuus teenindatud keskmine lendude arv päevas 248 oli 501 lennu võrra väiksem keskmisest teenindatud lendude arvust võrrelduna 2019. aasta juunikuuga.

Ülelennuliiklusest toimus 40,5% Aasia/Okeaania suunas, 31% Soome suunas, 22,5% SRÜ riikide suunas ja 6% moodustasid muud sihtkohad.  Tallinnasse ja Tallinnast lendudest toimus teenindatud lendudest 45,8% Euroopa, 18,7% Soome, 13,3% Rootsi, 8,9% SRÜ suunas ning ülejäänud 13,3% teistes suundades.

Lennuliikluse kasvu saab järgnevates kvartalites mõjutama enim ülemaailmne COVID-19 pandeemia kulg ja see kuidas Euroopa leevendab riikidevahelisi piiranguid Aasia, Venemaa ja Ameerika osas.