30. aprillil 2015 rakendus Tallinna õhuruumi muudatus

Anname teada, et rakendunud on muudatused, mis sisaldavad Tallinna TMA suurendamise ja selles hajutusmiinimumi vähendamise 3NM-ni (praeguse 5NM asemel). Peamised muudatused õhuruumi kasutajatele on Tallinna TMA suurendamine, Ämari lähiala (CTR-i) loomine, piiranguala EE TSA 10 eemaldamine ja Ämari lennuvälja kohale uue piiranguala – EE TSA 14 (AIP SUP 05/2015) moodustamine.

„Ämari lennuvälja asukoht, raja paigutus ja lähedus Tallinna lennuväljale esitasid oma piirangud ohutu ja optimaalse lennuväljaliikluse tagamisele. Ilma kõnealuste muudatusteta ei oleks saanud teatud ilmastiku tingimuste korral samaaegselt kasutada Tallinna lennuvälja rada suunal 26 ja Ämari rada suunal 06 ning seetõttu oli vaja täiendavate ohutuspiirangute rakendamist.“, kommenteerib Lennuliiklusteeninduse AS-i juhatuse esimees ja tegevjuht Tanel Rautits.

Muudatustega seonduv info on leitav meie AIP-ist: https://eaip.eans.ee

Õhuruumi muudatusega peatükid:

ENR 2 Lennuliiklusteeninduse õhuruum: ENR 2.2 FIR/CTA ja TMA. Tallinn TMA 1, TMA 2, TMA 3, Tartu TMA.

ENR 5 Navigatsioonihoiatused: ENR 5.1 Ohualad EED16, EED24, ENR 5.2 Eemaldatud EE TSA 10, muudetud madallennualad, ENR 5.3 uus Tsoon 1, ENR 5.5 muudetud purilennualad ALA G2 ja ALA G4.

ENR 6 uued kaardid

AD 2.EEEI AD 2.17 Uus Ämari CTR, AD 2.20 Uued lennuvälja kohalikud eeskirjad, AD 2.22 Uued lennuprotseduurid, AD 2.24 Uued lennuvälja kaardid

AD 2.EEKA AD 2.17 Muudetud Kärdla FIZ rõhtpiir

AD 2.EETN AD 2.17 Muudetud EETN CTR rõhtpiir, AD 2.22 uuendatud lennuprotseduurid

AD 2.EETU AD 2.22 Uuendatud IFR lennuprotseduurid, AD 2.24 lisatud Standardse saabumise ja väljumise kaardid radadele 08/26

 

Kõnealustest muudatustest oleme oma klientidele rääkinud meie varasematel kliendiüritustel ning käesoleva aasta 22. mail saame rääkida juba ka Ämari lennuvälja tegevuse kasvuga seonduvast tulevikust.